
De voorspellingen die de meesten onder ons hebben gemaakt, worden stilaan werkelijkheid. De economische crisis eist zijn tol, dit is duidelijk zichtbaar. Zoals verwacht: de klant wacht af!
Elke TO probeert te overleven op zijn manier. Hoe?
- Het verminderen van het aanbod, om niet met verlies te moeten verkopen.
- Uitpakken met absolute superdeals om consumenten te overtuigen.
- Betere garantie: fuelgarantie en een complete reisverzekering. Bedoeling? Als je baas je verlof intrekt of indien je je job verliest, kan je kosteloos annuleren.
Ook de lagere brandstofprijzen helpen een handje mee.. Dit alles maakt dat de prijzen maar blijven dalen!
Ondanks alles blijven de consumenten toch nog wachten met het boeken van hun reis. Hier zit dan ook een logische reden achter: ze willen zich alleen niet op voorhand engageren.
De gemiddelde vakantieganger stapt zo’n 2 à 3 weken voor vertrek een reisbureau binnen.
Conclusie: elke TO probeert op zijn manier de twijfelaars over de streep te trekken. De tijd zal uitwijzen wie het beste handelt.
Mijn boodschap is de volgende: Beste vakantieganger, nu is het moment om iets goeds te halen uit deze crisis. Er worden topproducten aangeboden tegen ongeziene prijzen! Als je de middelen ervoor hebt: profiteer ervan.
Dit is alvast een voorbeeld:

Het Kremlin Palace 5*
(Russische allure, maar ondanks zeer bekend) kost normaal in het hoogseizoen €1004 en wordt nu verkocht aan €268 voor 1 week (All-in).
1 opmerking:
ik denk ook dat het voor de consument nu het moment is om te boeken. Als er een ding is dat de crisis ons heeft geleerd dan is het is dat alles kan verkeren. Volgende maand stijgen de brandstofprijzen misschien opnieuw en gaan de prijzen van de TO's weer omhoog. Dus inderdaad nu is het een goed moment om te boeken.
Een reactie posten