
Doel? Australië voor alle vakantiegangers ter wereld nog aantrekkelijker maken.
Hoe?Het idee van Baz Luhrmanns is de nieuwe film Australia, waarin het verhaal van een Engelse aristocrate (Nicole Kidman) wordt verteld, die naast avontuur en romantiek zichzelf in Australië hervindt en de echte waarden in het leven leert kennen.
Tourism Australia zag dit alvast als een unieke kans. Ze hopen dat de film tot een golf van publiciteit zal leiden en het land wereldwijd in de schijnwerpers zal plaatsen.
Een noodplan? Als je het mij vraagt: Gedeeltelijk, ja! Waarom?
Op verschillende plaatsen konden we lezen dat Australië voor 2009 een daling van het toerisme verwacht met 4%. We spreken dan van een 5.3 miljoen mensen die het land zouden bezoeken. Het aantal bezoekers is nog nooit zo laag geweest sinds 1989. Oorzaak van toen? Een pilotenstaking! Nu? De economische crisis!
Volgens de voorspellingen van het Tourism Forecasting Committee zal de economische crisis meer gevolgen hebben dan de SARS-epidemie in 2003 of de Aziatische financiële crisis, tien jaar geleden.
Het zouden vooral Japanse en Amerikaanse toeristen zijn die volgend jaar minder naar Australië trekken. Voor Japan loopt de daling zelfs op tot 11,9%.
Dus: LAAT DIE CAMPAGNES MAAR KOMEN! Slim gezien eigenlijk, want zeg nu zelf: met boekjes en reclamespotjes maak je het echt niet meer in onze tijd! Mensen worden omringd door hopen informatie. Een film is dus een mooie omweg om het gewenst effect te krijgen: EMOTIE.
Ik heb de film zelf nog niet gezien. Iemand wel? Let us know what the effect was!
2 opmerkingen:
De film is echt een aanrader. Het heeft alle ingrediënten wat een film nodig heeft, alleszins wat mij betreft :-). Het bevat namelijk prachtige beelden van landschappen, avontuur, een echt verhaal en een vleugje romantiek.
groetjes,
Tomi
Leuk artikel!
Ik denk terug aan de film 'The Lord Of The Rings', een triologie van J.R.R Tolkien. Dankzij deze film werd Niew-Zeeland wereldwijd gepromoot! Bijgevolg kende Nieuw-Zeeland een stroom van toeristen die bijvoorbeeld de 'Lord-Of-The-Rings-tour' deden. 'Australia' zal beslist hetzelfde effect hebben. Vroeg of laat worden andere landen ook wakkergeschud en indien er voldoende financiële middelen zijn voor een dergelijke film kan het allemaal nog heel interessant worden.
Een reactie posten