De sfeer was er zeker op BTExpo en de crisis was eventjes niet meer te bespeuren..
Maar als snel werd dit belangrijk fenomeen grondig besproken tijdens een interessant debat. De deelnemers waren: EurAm, Kuoni, Best Tours en Arthema. Mijn visie?
Er zijn op dit moment 2 soorten touroperators: de TO's die geloven dat promoties hun zullen helpen overleven OF TO's die geloven dat het innoveren van hun aanbod hetgene is wat telt! Persoonlijk sluit ik me meer aan bij de 2de groep. De tijden veranderen, de crisis doet zijn werk en overleven met promoties is niet de uitweg. Wat dan wel? Innovatie, frisse producten en inspelen op een "andere vraag" van de klant. We spreken van een periode waarin de klant meer wil observeren en informeren, maar uiteindelijk nog wel boekt. Misschien niet zo ver weg of niet zo duur, maar vakantie blijft noodzakelijk.
Ditzelfde verhaal konden we horen tijdens de speech van Mr. Jan Peeters. Hij sprak over een perfect storm m.a.w. een tijd van politieke, financiƫle en economische crisis.
Is er nu iets positiefs aan deze crisis? Als je het mij vraagt: JA! Dit is het moment voor de "echte" reisagent om te bewijzen hoeveel hun kennis waard is. Hetgeen wat klanten nodig hebben is een luisterend oor en the perfect advise! Dit is volgens mij het beste wat een reisagent een klant kan bieden..
donderdag 11 december 2008
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
2 opmerkingen:
Hallo,
Momenteel is het moeilijk voor iedereen! Maar met een positieve instelling en het juiste aanbod ben ik ervan overtuigd dat zelfs dit probleem binnenkort verleden tijd is!
Sterk artikel!!!!
Gr,
Gessica
Hallo daar!
Een sterk artikel met een weloverdachte kritische visie.
Je doet het goed! Bondige en krachtige artikels met voor elk wat wils.
Groetjes
Kev
Een reactie posten